Image Map

9 dec. 2012

NailArt Sunday - Tema Brands/Varumärken

Veckans tema är ju varumärken. Bland alla mina laster, för jag har ett par stycken, var det inte helt lätt att välja. Men i mina gömmor fanns det ett ark med vattendekaler som jag kom på lämpade sig alldeles utmärkt till dagens tema. 

Coca Cola är en dryck som jag intar så gott som dagligen. Inga kopiösa mängder men ett glas om dagen blir det minst. Folk säger att cola är beroendeframkallande, jag fattar inte alls vad de pratar om...

Tanken var att sätta dekalerna över svart men efter att ha lackat naglarna svarta och höll på att fästa första dekalen så visade det sig att de var så pass transparenta att de inte syntes alls över svart. Klockan var mycket och jag orkade inte börja om från början så jag tog den lätta vägen ut. Lackade med vitt över, därav ser hela manikyren lite klumpig ut. Dekalerna var inte heller av smidigaste slaget, de var lite styva och ville inte följa mina naglar. 




Jag hoppas att få se många intressanta bidrag idag. Får för mig någonstans att jag genom denna utmaning kommer att få lära känna några av er lite bättre. Att ni kommer att välja varumärken som ni på ett eller annat sätt har en relation till. Och jag ser fram emot att lära känna er lite bättre:)



/Lela

26 kommentarer:

  1. Jag e sååå jäkla nöjd med mitt bidrag, haha :-D

    SvaraRadera
  2. Det där var häftigt. Själv är jag grymt missnöjd med mitt bidrag, men jag tänkte som så att det är bättre än inget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:) Det var absolut bättre än inget! Så himla tokigt tycker jag inte att ditt bidrag var, budskapet gick ju fram:)

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Jag är med på Nail Art Sunday idag. 12 st olika nagellack har jag använt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar om det kan vara något slags rekord?;)

      Radera
  5. Både maken och jag älskade det. Han är en stor CocaCola fan! :-) Bra jobbat!

    SvaraRadera
  6. Åh nu blev man juh sugen på coca =P
    Önskar att jag hade några dekaler eller liknande! =D , för denna veckan sa det stopp i mitt huvud, har inte fått en ena ide, så är tyvärr inte med denna veckan =( Fick nöja mig med naglarna jag gjorde till igår =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du verkar inte vara den enda som hade svårt att hitta en idé för deltagande var lite lägre än vanligt. Eller så har folk helt enkelt för mycket annat att tänka på just nu inför jul.

      Radera
  7. Lyckades slänga upp ett inlägg i sista minuten den här veckan med :)

    SvaraRadera
  8. Vilka coola!! Jag älskar cola och dricker också varje dag ;) men jag är inte beroende! Inte alls... ;)
    Jag är också med idag! Fast jag tror kanske inte ni lär känna mig så mycket mer av mitt bidrag ;) Lite kanske... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja hur skulle man klara sig utan Cola? Försöker hålla mig ifrån det på jobbet, det räcker med det jag dricker hemma.

      Radera
  9. Vilka coola cola naglar :P Jag gillar dem jättemycket!
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
  10. Jag hann med illslut.. Även efter en katastrofal nattning av stora tjejen som slutade med att hon fastnade mellan fåtöljen och armstöde på fåtöljen.... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det lät inte så bra det där. Blir helt plötsligt lite nyfiken på hur det gick till egentligen;)

      Radera
  11. Nu har jag mitt inlägg uppe. Tog femhundra år men hade först tid nu att lägga upp det. Naglarna var klar i god tid innan.:)
    Coolt med cocacolanaglar, även om jag inte delar din passion. Cocacola dagligen? Jag dricker det på en höjd max nån gång vart tredje år, i nödfall men helst inte. Är helt enkelt ingen läskdrickare. Min last är däremot choklad och det är även det jag visar på mina naglar idag. ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir cola så gott som dagligen. Däremot choklad? Jag har choklad också, det blir det nog nästan varje dag det också. Usch jag låter som världens mest ohälsosamma människa....

      Radera
    2. haha.. så illa är det nog inte, att du är ohälsosam ;) Man får ju kompensera det onyttiga med annat. Förut åt jag kolossala mängder choklad per vecka också, men så träffade jag en kille som typ inte äter godis(!) och då vart det inget kul att käka själv heller så nu blir det till helgen endast. På ett år har jag gått ned 5-8kg på det bla. Inte för att jag var direkt tjock innan, men det skadar ju inte heller. :)

      Radera
  12. Så ligger mina också uppe. Gissningsvis har väl kloka Lela redan gått och lagt sig, som alla vettiga människor, så jag länkar här istället. =) Ligger en liten utmaning i inlägget till er alla! =)

    http://nailme.blogg.se/2012/december/nailart-sunday-varumarken.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Icke kloka Lela hade gått och lagt sig men inte somnat. Svårt att länka från mobilen dock. Varför hamnar man alltid i säng på tok för sent när det är jobb dagen efter.

      Radera
  13. Väldigt snyggt! Jag hann inte med något den här veckan, tyvärr.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)