Image Map

6 dec. 2012

China Glaze - It's a Trap-Eze!

Detta skulle nog kunna vara ett av de mer märkliga lack jag äger hur lustigt det än låter. 


It's a Trap-Eze! ser ut som en färdig nailart, en jellymacka, trots att det bara består av ett enda lack. Praktiskt att ha ett allt-i-ett-lack så. 
En mjölkig ljusgrå bas med massor av glitter i alla regnbågens färger. Täcker betydligt mycket bättre än vad jag hade väntat mig, två lager räcker gott och väl. 



Lila, grönt, gult, orange, vit, silver och turkos, inte omöjligt att jag missat någon färg. I min samling är detta unikt och på marknaden är det inte det vanligaste heller. Ett lack som förtjänar den uppmärksamhet den får av folk i omgivningen för det är läckert. Läckert, udda och lite galet. 



Inköpsställe: Transdesign.com
Kollektion: Cirque Du Soleil collection 2012

/Lela

24 kommentarer:

  1. Var tvungen att titta flera ggr för att bestämma mig för vad jag tyckte om lacket. Men jag tycker om det, det händer så mycket och så mycket härliga färger så jag måste helt enkelt tycka om det. Snyggt lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände precis likadant som dig till en början men insåg att jag inte kan annat än att gilla denna galenskap:)

      Radera
  2. Jag fattar inte?? Borde inte det gråa täcka över alla smågrejjer i lacket?? :O

    // Klara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju tycka att det borde göra det:) Jag vet inte vad det är som gör att lacket inte dränker glittret men visst är bra att det inte gör det?:)

      Radera
  3. Det är så fult att det blir läckert,jag måste ha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det lite så, fulsnyggt är underskattat!

      Radera
  4. Jag gillar det. Ser ut som en jellymacka jag gjorde förut till Nailart Sunday. Borde knske skaffa det här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var tvungen att leta upp din jellymacka och visst finns det likheter:)

      Radera
  5. Jag skulle inte ha detta, men dina bilder har ändrat mig... skit också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha förlåt... eller nej jag tänker inte be om ursäkt. Blir så glad varje gång jag lyckas locka någon annan till köp;)

      Radera
  6. Därmed avgjort! Mitt åker på i helgen temejfan!

    SvaraRadera
  7. Det är ett roligt lack och det liknar många av de indie-lack med mjölkiga baser och glitter som kommit nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har säkert alldeles rätt i det du skriver. Indie-marknaden är inte min marknad så jag har nästan otäckt dålig koll på vad de blandar ihop för något. Så för mig som håller mig mer till de kommersiella märkena var detta nytt:)

      Radera
  8. Säger som sminkan. Det finns många indielack i samma kategori och jag tycker att det känns som om China Glaze knatchat idéen rakt av, så att säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som jag skrev till Sminkan så stämmer det alldeles säkert men jag har ingen koll på vad som sker på indiemarknaden.

      Radera
  9. Nä, jag är inte övertygad ^^ Jag kan inte släppa glitter-på-golvet-efter-att-dagisgruppen-pysslat-känslan med den här typen av lack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår varifrån det kommer men i detta fallet tycker jag nog att de små dagisbarnen lyckas förbaskat väl i så fall;)

      Radera
  10. Svar
    1. Julen är nära, kan skicka e-butiktips till Macke;)

      Radera
  11. Jamnen visst är det ett underbart lack! Älskar det!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)