Image Map

17 dec. 2012

Veckans tema

Nästa NailArt Sunday är dan före dopparedagen. Klart att det ska bli jultema och inspirationen ska hämtas från en av de vackraste julsånger jag vet. En julsång med mycket känsla. 

Veckans tema: Tänd ett ljus

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna,
det är mörkt nu men det blir ljusare igen. 
Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planeten vi bor på.
Tänd ett ljus för jordens barn.

Jag såg en stjärna falla, det var i natt när alla sov.
Jag tror jag önskade då att du var nära.
För en minut sen brann den en sekund, sen försvann
den var det bara jag som såg?
På radion sjöng dem om fred på jorden, 
jag ville tro dem slitna orden.

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna,
det är mörkt nu men det blir ljusare igen.
Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planeten vi bor på.
Tänd ett ljus för jordens barn.

Jag fick ett kort från Wyndham, jag visste inte var det låg.
Jag såg på kartan, du är på andra sidan jorden.
Men det är samma himmel, det är samma hav, 
och stjärnan som jag såg, föll för allting som vi drömmer,
föll för att vi aldrig glömmer.

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna,
det är mörkt nu men det blir ljusare igen.
Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planeten vi bor på.
Tänd ett ljus för jordens barn.

God jul och gott nytt år!
Lova va'' rädd om dig själv, det är den hälsning du får.

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna,
det är mörkt nu men det blir ljusare igen.
Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planten vi bor på.
Tänd ett ljus för jordens barn.
Åh. Tänd ett ljus för jordens barn. Tänd ett ljus för jordens barn.

/Lela

14 kommentarer:

  1. Gud som jag HATAR den låten. Tur att man tycker olika. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, bästa kommentaren idag ^^ Tänk vad jag tycker det är härligt att vi kan vara ärliga mot varandra och säga vad vi tycker och inte bara hålla med om allting i en rosa fejkvärld :)

      Radera
    2. Visst är det underbart:) Jag vill inte ha det på något annat sätt!
      Men Mrs Data, inspireras kanske var fel ordval för din del då. Tolka? Så kan du tolka den precis som du själv behagar:)

      Radera
  2. Oj det här blir svårt, om jag nu nånsin faller bort från en nail art sunday så kan det bli denna! Är mer inne på samma spår som mrs data även om jag inte kan påstå att jag hatar den, jag brukar bara inte lyssna på den.
    Meeen, får väl klura så får jag se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har själv inte en aning om vad jag ska hitta på. Alla idéer som kommer till mig är så väldigt komplicerade, vi får se vart det slutar.
      Hoppas att du kommer på något och är med!

      Radera
  3. Jag har upptäckt att jag alltid försöker hitta på så långsökta tolkningar som jag bara kan... nu tänker jag studsmattor, för det däringa "hoppet" :p
    Jag tycker det är en bra låt jag, mest för melodislingorna med trevliga harmonier och stämsång, jag är svag för sånt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, vad jag hade skrattat om du målade studsmattor på naglarna:) Jag säger inte att det är fel men vi kan enas om att det hade varit ganska otippat;)

      Det finns många vackra julsånger, i denna är det främst texten som sätter avtryck på mig. Den berör trots sin enkelhet.

      Radera
  4. Ja, det är juh en jätte bra låt =D
    Meeenn hahah nu gäller det bara att fundera ut VAD man ska göra, fick jätte många ideer, MEN eftersom jag ska fira jul på söndag och sen måndag måste jag tänka lite så att det kan passa till då oxå, så nu - på med tänkarhatten och va finurlig =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att vi har folk i bägge läger vad det gäller val av låt:)
      Du kommer säkert på något som passar ska du se.

      Radera
  5. Åh, det är en av mina favoritlåtar så här års! Jag måste nästan försöka komma på något så jag kan vara med den här gången.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klura på, det är ett par dagar kvar innan det är dags:)

      Radera
  6. Alltså, det där är en av de vackraste julsånger jag vet jag med. Och ditt tema och texten gav mig genast inspiration. Måste bara tala med sambon (som alltid har roliga idéer till mina nail arts) om vad han tycker...
    *sätter igång Tänd Ett Ljus med Triad på Spotify*

    SvaraRadera
  7. Sådär då var naglarna på G (: Tänkte skriva inlägget osv idag o sätta schemaläggnings kön på det till söndag då jag inte riktigt har hälsan/orken för all bloggning just nu o lär inte vara hemma så jag kan publicera då heller, men posten kommer upp så är med iaf även om jag inte kan posta länken till inlägget förns onsdag-torsdag nästa vecka :/

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)