Image Map

2 dec. 2012

NailArt Sunday

Ibland är jag lycklig över att ha ett ganska gediget arkiv. Denna helgen är full av andra aktiviteter som att byta gardiner, sätta upp ljusstakar och utomhusbelysningen, umgås med familjen, baka lussekatter och pepparkakor och jobba lite hemifrån. Då får hobbyn helt enkelt stryka på foten för allt det andra. 

Så till dagens bidrag blir det en nailart jag gjorde för några veckor sedan. Och eftersom det ingår guld i denna manikyr och adventskalenderutmaningen (för er som missat den, gå in och läs) för idag är just guld så passar den in även där. Älskar när det klaffar så smidigt och bra!



I grunden är det O.P.I - Goldeneye, gradienten är med O.P.I - Gone Gonzo! och svarta prickar av Konads svarta speciallack. 
Blandat varm och kallt, guld och silver vilket i många fall är tabu men jag tycker det blev effektfullt. 



När tillfälle ges för att lägga upp länklistan vet jag inte riktigt men senast måndagkväll, ni får ha lite tålamod helt enkelt. Lämna en kommentar så är ni säkra på att jag inte missar er!

Nu efter 80 olästa Bloglovininlägg och kommentarer kommer länklistan:
Hoppas att ni får en stämningsfull och trevlig advent allihopa!
/Lela

41 kommentarer:

  1. I´m in. Som vanligt.

    Ha en fin söndag! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma även om det är måndag idag;)

      Radera
  2. Jag är med som vanligt! :D
    Den här manikyren var ungefär hur snygg som helst. Hade jag inte något nymålat på naglarna så hade jag lätt kopierat av detta och bara myst över mina naglar! Tycker inte alls det är en dålig sak att blanda varmt och kallt, guld och silver, det blev snarare väldigt effektfull! Ska man bara hålla sig till reglerna jämt så skulle manikyrerna vara rätt så trista och uttjatade efter ett tag. Prickarna som du lagt är verkligen pricken över i:et dessutom! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir, det är det som är hela meningen med NailArt Sunday. Att inspirerar folk:)

      Radera
  3. Det här var var väldigt fint. Jag gillar prickarna och att blanda kallt och varmt har jag inga problem med alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns bra att det togs väl emot nu när jag bröt etiketreglerna så grovt:)

      Radera
  4. Det här ser riktigt läckert ut, jag gillar verkligen färgkombinationen! Och jag är med den här gången faktiskt =)

    SvaraRadera
  5. wow :O
    what i always wanted to know: are your nails real ? :O
    ~R<=)]

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks:) Yes, my nails are real all the way. But they are in pretty bad condition right now so they are very very short at the moment.

      Radera
  6. Wow vad fint! Jag r tyvärr inte med med denna veckan, men kanske nästa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kör inte med närvarorapport denna veckan heller så du är mer än välkommen nästa söndag istället:)

      Radera
  7. Alla manikyrer med prickar är fina! Jag är med och har tänt första ljuset på bloggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstänkte att du skulle gilla den eftersom det är just prickar med:)

      Radera
  8. ÅH VAD FINT! Är superförtjust i din Nail Art! Har funderat på Gone Gonzo länge nu och om jag haft den hade jag kopierat dig direkt :)
    Själv bjuder jag på min allra första Ombre någonsin. Jag fortsätter men mina relativt enkla Nail Arts så länge och hoppas tomten kanske kommer med ett litet paket från Konad för att krydda det hela lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gone Gonzo! är superläckert på egen hand också, kommer på bloggen inom kort. Enklare eller svårare nailarts spelar ingen roll, det är glädjen och inspirationen det ger som är roligt:)

      Radera
  9. Cool o oväntad kombination! Gillar prickarna på sidan
    Jag är med idag!

    SvaraRadera
  10. Vilken läcker kombination av guld och blått! Och vad kul att du är med i dag också!

    SvaraRadera
  11. Alltså, på adventskalendergrejen, din egen nailartsöndag är du ju alltid med på. ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattade inte riktigt först men nu är jag med på vad du menar:) Tror faktiskt det hänt en gång att jag inte varit med själv på min egna NailArt Sunday, lite illa är det;)

      Radera
  12. Vad läckert!!
    En kall färg till en varm färg gör ju att en varm färg ser ännu varmare ut.
    Så också i detta fall! GoldenEye ser ännu varmare ut nu! Mysigt!!

    Jag är också med idag på NailArt Sunday!!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det turkosa i Gone Gonzo! gjorde sig jättebra tillsammans med varma guldiga. Turkost är snyggt med det mesta.

      Radera
  13. Nej detta var faktiskt inte en favorit från min sida =P Men tur e juh att vi alla tycker olika så man får se många roliga och annorlunda lackningar =)
    Är tyvärr inte med idag men väntar nyfiket på vilket tema det blir nästa söndag =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är inte tvungen att gilla andras manikyren vilket är bra eftersom allt faktiskt inte faller en i smaken. Söndagens tema kommer inom kort!

      Radera
  14. Jag tyckte också att det blev väldigt effektfullt att blanda varmt och kallt! Väldigt snygga färger ihop och prickar är alltid uppskattade :D
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
  15. Jag är med idag! Och din manikyr är riktigt snyggt, ibland funkar det bra att blanda varmt och kallt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ibland går chansningarna hem:)

      Radera
  16. Snyggt, gillar kontrasten! :) Goldeneye är nog ett av de vackraste nagellacken jag har sett, och det står högst upp på julklappsönskelistan för mig! :) //Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Goldeneye är klart det snyggaste guldlacket jag sett, i övriga färger finns det många andra favoriter.

      Radera
  17. Riktigt effektfull design! Jag är också med idag. :)

    SvaraRadera
  18. Idag hann jag också vara med!

    SvaraRadera
  19. Snyggt:-) Denna veckan är jag inte med, tiden fanns tyvärr inte men nästa vecka så:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får hitta på nåt tillsammans på lördag;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)