Image Map

10 dec. 2012

Paris Memories - 236

Köpte detta på vinst eller förlust då det låg i en utförsäljningskorg i den lokala leksaksaffären för 19 kronor. Tänkte att svart aldrig är fel, dessutom så fanns det inte så många intressanta färger. 



Visade sig att svart var ett bra val för denna svarta gjorde sitt jobb riktigt bra. Två lager och det blev helt opakt. Lätt att lacka med och hade fin lyster. 




Svart är svart så det finns inte så mycket mer att tillägga. Ett bra svart lack för en billig peng som helt klart kommer används igen som baslack till tokiga påhitt. 




Inköpsställe: Leksakshuset

/Lela

10 kommentarer:

  1. Det är detta jag har som mitt svarta lack. För även jag inser att svart är bra att ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svart är väldigt bra att ha, lätt att göra något snyggt med svart som bas:)

      Radera
  2. Jag gillar paris memories, det var mitt favoritbudgetmärke när jag bodde mer söderöver i landet. Kostade också 19 kr på en hobbybutik. Fast de hade ett helt ställ med lacker i olika färger. Även smink och allt möjligt från paris memories.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns ganska många färger att välja på men inga av dem lockade mig nåt vidare. Jaha, de säljer smink också?

      Radera
    2. Ja, helt okej eyeliners med bra svärta i. Deras ögonskuggor hade också mycket pigment i sig och fanns i flera färgkombinationer i paletter. Framförallt så är ju priset najs. Deras senate kollektion som jag såg (innan jag bytte stad) var lite tråkigare än den innan. Den innan köpte jag massor ur.

      Radera
  3. Bra svart baslack! På City Gross säljer de det här märket. Kostar alltid 19 kr där vad jag har sett! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, har aldrig sett märket på mitt CityGross. Kanske för att jag inte letat ordentligt heller;)

      Radera
  4. Riktigt bra svarta är supersvårt att hitta. Det vackraste jag har, att bära för dess egen skull alltså, är Licquid Leather, men jag vill ha ett opakt och bra också för när man t.ex vill måla svarta detaljer i en ruffian t.ex. Ett sånt svart verkar omöjligt att få tag på sedan min flaska med W'n'W svarta krämlack tog slut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig kommit helt överrens med Licquid Leather av någon anledning. Min favoritsvarta är en svart krämlack från Star Nails. Lite för tjock för att göra detaljer med men helt suverän att måla hela nageln med. Som ett tips så om du inte redan visste det;)

      Radera
  5. LL r ju ett jellylack så många blir besvikna när det aldrig blir helt opakt. Det är det jag gillar med det för jag har svårt med de väldigt opaka lacken, även om jag behöver en om jag ska göra ruffians igen. Jag fick hem ett nytt svart idag, ett Lippmann, så vi får se om jag hittat en ny favorit.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)