Image Map

23 feb. 2012

Color Club - Ultra Violett

Kleancolor - Pearl Silver började bli lite slitet men latheten i mig gör att jag inte orkar ta tag i projektet "ta bort stenar" så jag tog den enkla vägen ut. Bytte lack på övriga naglar.

Valet föll på en färg som jag tänkte kunde bringa nytt liv i rhinestonesen på ringfingret, Color Club - Ultra Violett.


Ultra Violett är enligt mig en rödtonad lila med blå-/grönt skimmer i. Nästan känslan av att det skulle vara lite kromatiskt.



Två lager utan topplack. Väldigt lätt att lacka med, bra pensel, bra formula och bra torktid. Rakt igenom en positiv upplevelse med Color Club.

Bilderna är inte helt enligt verkligheten, verkligheten har mycket mer rött i sig, på bilderna förvandlades det till en mer ren rosa nyans. Och man kan ana det blå-/gröna skimmret som även det framträder lite mer i verkligheten.



Gillade färgen nästan lika mycket som jag gillade formulan men framförallt fick Ultra Violett nytt liv i nailarten. Kul när man kan byta färg och förändra utseendet så pass mycket:)

Inköpsställe: Beautyzone2007
Kollektion: Electro Candy Collection 2009

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)