Image Map

29 feb. 2012

Grön tipp-gradient

Sällan jag lägger ut en NOTD, det mesta kommer faktiskt från uppjobbade arkiv. Men just denna manikyr har jag burit hela dagen idag:)


Grönt är min absoluta favoritfärg när det kommer till nagellack. Men ibland kan det bli lite för mycket och lite för skarpt att ha grönt på hela nageln. Då passar en sådan här manikyr perfekt:)




Den syns utan att bli en showstopper. Just dessa färger i kombination blev dessutom härligt våriga. 





Grunden är svampat med Kleancolor - Metallic Green och sedan O.P.I - Fresh Frog of Bel Air över. Klar bas med grönt glitter och större silvriga hexglitter. Säkert läckert på egen hand också. 




Att manikyren sedan tar ca 10 minuter att fixa är inte heller någon nackdel. Vill tacka Cactus för upplysningen om hur lätt det är att fixa gradienter med hjälp av  en makeup-svamp:) TACK!!


/Lela

14 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! ...och så lite så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jo för mig var det ganska mycket, lärde mig ju något nytt:)

      Radera
  2. *ser hur läckert ut som helst* ska det vara :)

    SvaraRadera
  3. Åh de där måste jag testa, har en massa gröna lack som ja inte hunnit testa än. kommer blir super snyggt till våren, tror även jag ska göra gradienter med gult och orange:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den kändes väldigt vårig, lagom tills bladen börjar spricka ut på träden. Köpte faktiskt ett gult och ett oranget lack idag så jag kanske oxå skulle testa;)

      Radera
  4. Vad coolt det blev! Älska giftgrönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev det:) Älskar oxå giftgrönt, rent generallt och framförallt på naglarna.

      Radera
  5. riktigt snyggt lela!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)