Image Map

18 feb. 2012

REA-fynd

Det som är underbart men REA-lådor är att de med jämna mellan rum fylls på i butikerna med "nya" utgångna varor. Som tex idag på Åhlèns hittade jag en flaska O.P.I . Fresh Frog of Bel Air för halva priset. Och vem kan låta bli det undrar jag?:)


75:- är ett bra pris
Lite snabbt om denna underbara lördag i övrigt. Tomas har spelat ytterligare en match i bowling, denna gång på hemmaplan så jag och William åkte dit för att heja. Och hejade gjorde vi, i alla fall William;)
Sen blev det en ganska bra vända på stan med lite lunch på det. Hela dagen har hela familjen varit på ett strålande humör och allt har gått så där smidigt som man bara kan önska. Är underbart när dagarna blir sådana!


För att återgå till det mer nagellacksrelaterade så hittade jag för första gången Essie lack som jag kände att jag var tvungen att köpa på KICKS idag. Vet inte om de tillhör någon kollektion eller ordinarie sortimentet, stod tillsammans och fanns inte med i provkartorna. Nu köpte jag inga för det hade gått på strax över femhundralappen och det är inte motiverat just nu. Inte kommer jag ihåg vad alla färgerna hette men två av dem var Dive Bar och Trophy Wife. Sen var det ytterligare en blå/turkos nyans och en itterrosa. Måste åka tillbaka för att skriva ner vilka färger det var. 
Någon som har stenkoll på Essie och vet om dessa lacken är nya eller om jag bara lyckats missa dem innan? 


/Lela




5 kommentarer:

  1. Kollektionen heter Dive Bar och var Essie's nyårskollektion årsskiftet 2011-2012. Så det är nya lack iaf. Det rosa i kollektionen heter Jamaica Me Crazy, ifall det var det du såg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. AHA:) Nu när du säger det så klingar det en klocka. Expediten sa sommarkollektion så jag antog (felaktigt) att hon hade rätt;)
      Jamaica Me Crazy låter oxå bekant, riktigt rosa och urläckert var det oavsett!

      Radera
  2. Riktigt bra fynd du hittade :) Jag hittar mer och mer fina Essie lack runt om på bloggarna. Är riktigt sugen på en del ur deras vårkollektion.

    SvaraRadera
  3. Wow vilket fynd!

    De övriga lacken i nyårssläppet från Essie (som jag inte hunnit se ute) heter Steeling the Scene, Over the Top och Sexy Divide. De tre har funnits tidigare (iallafall i USA), men vad jag vet ska all sex finnas i svenska sortimentet framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det:)

      De var alla sex snygga färger men det var de andra tre jag riktigt fastnade för. Som sagt första gången jag känt ett sug efter Essie-lack så nu måste jag testa dem bara för den sakens skull;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)