Image Map

19 feb. 2012

NailArt Sunday

Har så mycket tankar och ideér till olika nailarts så när helgen väl kommer så har jag världens bekymmer med att bestämma mig för vad jag ska göra. Så svårt att det tar upp större delen av tankeverksamheten.


På tapeten just nu är alla dessa klisterdekaler som man täcker hela naglarna med. Nail Dress kallas det hos bland annat Kiss men finns en uppsjö av olika tillverkare, på Ebay är utbudet hur stort som helst. 
De finns i många snygga designer men jag anser att det är lite fusk, fusk på så sätt att de flesta går ju faktiskt att fixa själva;) 
Varför allt detta prat om dessa dekaler? Jo för att inspirationen till dagens nailart kommer från just Kiss Nail Dress.




Kleancolor - Pearl Silver i grund och sedan dekorerat med en salig blandning av rhinestones från diverse olika hjul.





Snygg men kanske inte så praktiskt. Krävs extremt många lager topplack för att få detta jämnt;) Se hur många stenar som sitter kvar i morgon när jag vaknar, kanske Tomas vaknar med en liknande manikyr;)


De jag har lyckats leta reda på än så länge denna söndag är:



Om jag jag har missat någon så lämna en kommentar så länkar jag så fort jag har möjligheten:)

Tänkte vissa vad resten av min kväll kommer gå ut på, Dirty Dancing på TV och chokladsemlor med polkgrädde på menyn.


Ha en trevlig söndagkväll allihop! Omdöme av chokladsemlorna kommer när de är uppätna;)

/Lela

15 kommentarer:

  1. OH lord!! Chokladsemlor! MUMS! Låter ju supergott :) Gillar din rhinestones-manikyr också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. OH NO, de var inte lika goda som de såg ut:( Men tanken var god iallafall;)
      Tack.

      Radera
  2. Chokladsemlor lät ju inte helt fel. Ska bli kul att höra om det sitter några stenar kvar imorgon eller om mannen fått sig en manikyr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lät och såg inte helt fel ut, smaken var en annan historia. Ha ha nej jag hade alla stenarna i behåll på mina egna naglar när jag vaknade, tack och lov;)

      Radera
  3. Jättesnygg manikyr! Och chokladsemlorna ser supergoda ut.

    SvaraRadera
  4. Jag är med så klart :) Idag lyckades jag tom att få till det hyfsat snyggt :) Syns imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. du är nu med i länken, japp det gjorde vi;)

      Radera
  5. Snyggt med stenarna. Hoppas de är kvar imorn. :) Och chokladsemlor, det låter ju en dröm. Har du gjort dem själv? Tack för länkningen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det, och ja stenarna satt kvar så jag börjar fasa lite för borttagningen av dem;)
      Ja semlorna gjorde jag och karlen tillsammans, de såg snyggare ut än vad de smakade gott bara. Var så god, du var ju med då är det klart att du länkas:)

      Radera
  6. Snygg design! Och vad gott det lät med choklad-semlor.. :)

    SvaraRadera
  7. Otroligt fint med "bubblorna"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Blev själv väldigt nöjd med den, enkelt men annorlunda.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)