Image Map

26 feb. 2012

NailArt Sunday - Grön gradient

Min tid på helgerna räcker inte riktigt till så även denna veckan är intiativtagaren sist på bollen. Men nu är det NailArt Sunday och hög tid för mig att presentera veckans bidrag;)
På grund av helgens tidsbrist så fick det bli ett arkivinlägg vilket inte är fy skam det heller för manikyren är snygg.


Efter att jag hade gjort Victorias naglar var jag sugen på en grön gradient på mig själv. Nu visade det sig att jag trots det stadigt ökade utbudet i min Helmer saknade bra gröna lack för att göra gradienter av. Eller så letade jag inte tillräckligt noga;) Så här blev det i alla fall.





Min första bakvända gradient, var betydligt trixiare än att göra den från "rätt" håll. Tyckte nog ändå att det blev helt OK.


Basen är China Glaze - Watermelon Rind, sen NYX - Emerald Forest svampat upp till halva nageln och till slut China Glaze - Atlantis från roten och en bit upp. 




Hade önskat att glittret skulle framträda lite tydligare, trots 4 lager svampning så är det fortfarande i klenaste laget. Gör om gör rätt till nästa gång. 


Vilka har då hängt på denna sista söndag i februari? Jo dessa:


Annie med lärorik marbletutorials:)

Är det någon som känner sig bortglömd så gör inte det, lämna en kommentar så kommer du med i gänget;)


/Lela

11 kommentarer:

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)