Image Map

5 feb. 2012

NailArt Sunday - Prinsesstårta

Kunde inte släppa tanken på att förvandla IsaDora - 729 Marzipan till en riktig prinsesstårta. Så jag satte igång och baka med grön marsipan, florsocker och marsipanrosor:)




Svampat halva utväxten (kallar med det med något annat på fackspråk än utväxt?) med China Glaze - White Cap och sedan ytterkanten med ett vitt lack från Rusta. 
Rosorna och bladen är snabbt gjorda på frihand med Kiss Nail Art i rosa/röd, grönt och svart. 









Tänkte jag inte på prinsesstårta innan så gör jag det garanterat nu! Jäkligt synd att jag inte hade en prinsesstårta ståendes i kylen för att kunna matcha med. För det är ju ofta man har det menar jag;)
Även om denna manikyren åkte av så snart jag hade gjort den tyckte jag den blev väldigt bra. Får ta och göra om den i slutet av september då det är prinsesstårtans vecka för det finns tydligen en sådan;)


Hur står det till med er andra denna tredje NailArt Sunday? Har ni några spännande ideér att visa och dela med er av?:) De jag har stött på än så länge är:


Jenny som helgardera sig med två inlägg. En 
ruffian och en layering




Cactus undrade om det var godkänt att vara med ett magnetiskt lack och jag svarar klart som korvspad att det är:) Som sagt, kriterierna för NailArt Sunday är mycket enkla, ALLT som är mer än bara ett lack på naglarna klassas som nailart. Magnetiska lack är ju i och för sig bara ett lack men eftersom den färdiga manikyren blir tvåfärgad så kvalificerar den sig ändå!


Om jag har missat någon så hojta till i en kommentar så länkar jag till just dig också!


/Lela



12 kommentarer:

  1. Vilken himla fin manikyr, och det ser ju absolut ut som prinsesstårta! Sen måste jag nog ställa mig lite frågande till att prinsesstårtan har fått en helt vecka, medan kanelbullen bara har en dag. Var är rättvisan där?
    Jag hade helt glömt bort att det var nail art söndag så jag uppdaterade mitt inlägg så att det länkade hit ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Ja visst gör den?:)
      Ja och detsamma gäller kladdkakan, den har oxå bara en enskild dag, mobbing! Alla vet ju att kladdkaka är godare än prinsesstårta;)

      Radera
  2. Oj så fint! Jag blir tårtsugen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, då har jag lyckats;) Tack så mycket!

      Radera
  3. Men ååå! Det blev ju jättefint! Vad duktig du är :) Jag har verkligen hållit ögonen öppna efter Isadoras nya lack, bland annat denna, men jag hittar verkligen inte nånstans suck! De är lite sega på att ta in nyheter här i Karlstad tror jag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:)
      I den KICKS jag köpte mina hade de gömt hela kollektionen på baksidan av en pelare och inte tillsammans med resterande nagellack. Så det var en ren slump att jag lyckades hitta dem. Udda placering av nyheter kan man ju tycka...

      Radera
  4. Mycket generöst av dig :D Jag tänjer ju på gränsen där med bara ett lack egentligen :p
    Väldigt söta rosor! Imponerande frihandsskicklighet!
    Jag tror att fackordet du är ute efter är "the free edge", antar att det blir fria kanten på svenska :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är en generös människa;) Klart du ska vara med!
      Tack så mycket! Själv imponerad av resultatet, framförallt eftersom de tog mindre än ett par minuter att göra totalt.
      Som vanligt kan man lite på att få svar från dig när man ställer frågor, vem behöver google liksom?;) Fria kanten givetvis!

      Radera
  5. jag är på gång :) 2 olika på G, en ruffian i holo och tippar med ludurana 3d flakes :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)