Image Map

3 sep. 2012

American Apparel - Peacock

Det första American Apparel som hamnar på bloggen. Har provat två av deras neoner innan men de har inte hamnat på bloggen då resultatet blev katastrofalt dåligt. Formulan på Peacock kom jag bättre överrens med däremot. 



En dammigt mörk tealblå som täcker på ett enda lager. Ljuvligt! Torkar lite halvmatt och är ett lite känsligt lack. På korten har jag bara burit det en dag men det är redan en del märken i det. 





Ingen favorit men jag gillar det. Den dammiga dova känslan speglar ett lugn. Ett lugn som ibland kan vara skönt att ha även om det enbart är på naglarna. 


Här syns alla tråkiga märken:(


Kollektion: Basutbudet?
Inköpsställe: American Apparel-butik på Götgatan, Stockholm

/Lela

4 kommentarer:

  1. Känner nja angående färgen. Vad har varit fel med neonerna? svårtäckande eller jobbig formula eller?

    SvaraRadera
  2. Vacker färg! Blev osäker på om jag har den själv, men det verkar inte så efter en snabb konsultation med mitt spreadsheet. Jag är imponerad av AA:s lack, har hittills aldrig haft problem med deras formula (tror jag iaf, minnet kan förstås svika mig).

    SvaraRadera
  3. Jag har mest testat neoner, men inte haft nåt problem med dem.. Detta var inte heller så dumt!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)