Image Map

3 sep. 2012

Orly - It´s Not Rocket Science

It´s not rocket science förvånar mig lite, trodde att jag skulle älska det men det blev inte kärlek vid första penseldraget.


Gröna flakes i en gul-grön tonad bas. Flakes skiftar i färg beroende på vilket ljus som tillsätts, allt ifrån murrigt mörktgrönt, nästan svart till äkta limegrön. Rent teoretiskt är allt snyggt med detta lacket men det berör mig inte hela vägen till hjärtat. Fyra lager slutade det på oavsett och ett lager Seche ovanpå det. 




Tror att jag kommer tycka om detta om en dag eller två, det behöver kanske växa lite i mina ögon? 



Kollektion: Cosmic FX 2010
Inköpsställe: Mbeautylounge.com

Min motivation för bloggen är för tillfället inte vad den var för 2-3 månader sedan.  Mest för att jag är tjurig på ett paket som inte vill hitta hem till mig tror jag. Varit ute på vift i 4 veckor nu, snart dags att efterlysa tror jag. Det och att jag är gruvligt trött just nu, tar på krafterna att renovera huset en hel sommar. 

Jag kommer på intet sätt försvinna däremot blir det mest gamla arkivinlägg den närmsta tiden. Kanske kan en rensning av gamla inte så nya fräscha lack få mig på fötter igen. När arkivet är tomt så kanske tom mitt efterlängtade paket har funnit sitt nya hem?

/Lela

18 kommentarer:

  1. Jag gillar det! Måste få ändan ur vagnen och klicka hem Cosmic FX-lacken inom kort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste du! Så här dag två med its not rocket science vet jag inte riktigt hur jag tänkte igår. Jag gillar denna hur mycket som helst:)

      Radera
  2. Jag vet inte vad jag ska tycka om det här. Jag gillar ju inte gulgröna lack. Men ändå är det lite fint. HM!

    SvaraRadera
  3. Motivationen går i vågor, det blir bättre igen :) Och vi klarar oss bra på arkivinlägg under tiden med :)
    Jag har varit med om drygt 6 veckors leveranstid, så paketet kommer säkert hitta hem till dig snart, än finns det hopp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du har rätt i bägge delarna.

      Radera
  4. Jag tycker jättemycket om det här lacket.

    SvaraRadera
  5. Jag säger som jag resonerar själv i sådana här lägen. Man ska inte pusha sig så man riskerar att helt tappa motivationen, bättre att ta arkivinlägg tills du hittar motivation! Att blogga ska vara kul, inte jobbigt. Och vem vet? Kanske du har supertjusiga lack i ditt arkiv som vi har glömt bort?

    Vi finns kvar vare si det handlar om arkivinlägg eller sprillans nya.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det skulle gömma sig någon raritet har jag svårt att tänka mig men helt säker ska man aldrig vara;)
      Du har helt rätt, man ska blogga av glädje och inte av tvång.

      Radera
  6. Tråkigt med bloggsvacka, men det händer ibland. Kände mig lite off hela sommaren, men nu är äntligen lusten tillbaka. :-)

    Jag älskar It's Not Rocket Science, tycker det är så sjuuukt vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist men sant, det vänder nog snart. (hoppas jag)

      Jag älskat det oxå så här dag två, var inte riktigt vid mina sinnes fulla bruk igår tror jag;)

      Radera
  7. Det här påminner väldigt mycket om China Glaze Zombie Zest, har nästan för mig att det är en Dupe. Den ville jag också väldigt gärna gilla, men det funkade inte riktigt. Ibland bara blir det så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte Zombie Zest själv så jag kan inte göra en direkt jämförelse. Men det ligger något i det du skriver.

      Radera
  8. Skulle ärligt talat kunna tänka mig att äga lacket enbart för att jag själv använder termen "It's not exactly rocket science!" varenda dag. Jag tyckte att det var fint att se på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha det är klart att man ska äga detta om man på daglig basis säger så:)

      Radera
  9. Det här lacket är verkligen lite lustigt, sådär fulsnyggt på något vis.

    Hoppas att motivationen kommer åter snart! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den börjar komma lite smygandes tillbaka, nu ska jag bara hitta energin också;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)