Image Map

20 sep. 2012

IsaDora - White Silver

**** ARKIVINLÄGG ****

Hade större förhoppningar på detta lacket när jag köpte det för en billig penning än vad som infriades vid lackningen. 




White Silver är ett precis som namnet antyder ett vitaktigt silverfärgat lack med något jag upplever som frostfinish. Det har inte riktigt lika mycket glans som ett skimmer eller metalliclack och lämnar tydliga penselspår efter sig. Färgen kändes lite tunnare på nageln än på flaskan och ser ganska menlös ut i min mening. 



Två lager på bilderna, torktiden är som de flesta äldre IsaDoras gamla lack väldigt kort. Finishen har vi ju redan diskuterat och bilderna talar sitt tydliga språk. 



Nej denna flaskan kommer nog stå ganska oanvänd i sin låda, finns gott om silverlack som är en betydligt mycket trevligare bekantskap än detta. Tex. Depend 223 eller Kleancolor - Silver Spark. 

/Lela

7 kommentarer:

  1. Det ser metalliskt och fint ut på bilderna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Metallfärgat, absolut men där stannar det för mig.

      Radera
  2. Nä, det var väl inte så upphetsande, men oförargligt! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha ha ja det är inte fult så man blir arg på det;)

      Radera
  3. Silverfärgade lack är de enda som kan komma undan med frostfinish tycker jag, fast det är ju fortfarande inte vidare kul :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är verkligen inte kul någonstans, möjligen som underlack till någon form av nailart men på egen hand finns det så många andra bättre silverlack.

      Radera
  4. Nej här håller jag med dig. Ser inte ut som någon höjdare inte..

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)