Image Map

23 sep. 2012

Nail Art Sunday

När detta inlägg postas sitter jag på jobbet, en söndag!! Jobbar egentligen inte helger men vissa omständigheter har gjort att det blir jobb även en söndag. Men men, det blir lite extra pengar av det och snällaste sambon har redan deklarerat att de är fritt att spendera dessa på nagellack. Då var det inte så svårt att gå in och jobba 8 timmars övertid på helgdag;)

Prickar är ju populärt hos de flesta just nu så det blir prickar hos mig idag. Blandade rosa prickar med en silverhologradient över. 



Prickarna är gjorda med inte mindre än åtta olika rosa lack och sedan en lätt svampad gradient med Ozotic - 509 över. Mest för göra prickarna lite diffusa och suddiga. 



Gradienten blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, den blev lite för feg även att jag försökt bättra på den ett flertal gånger. Men som helhet tycker jag att den blev riktigt bra.


Nu vill jag att riktigt många kommer och är med i dagens Nail Art Sunday! 
OBS, missa inte frågan ute till höger!

/Lela

32 kommentarer:

  1. Jag är med idag, kors i taket :)

    SvaraRadera
  2. Jag är med, på ett väldigt enkelt vis.... Men jag hade noll inspiration!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enkelt är precis lika välkommet som svårt!

      Radera
  3. Jag dyker upp med ett inlägg lite senare idag :)

    Det är svårt att svampa holo tycker jag, holopartiklarna fastar lätt i svampen och så får man bara den mesiga basen.

    För att utveckla svaret på frågan: Ja, jag tyckte det var en väldigt bra idé! Men jag tror det blir enklare om det är lite mer öppna teman. Typ "Italien" och så kan man göra allt från flaggan till en pizza eller en romersk staty, beroende på ambitionsnivå. Eller "tejpmanikyr" och så får man välja upplägg själv så länge man använder den tekniken. Nått sånt :) "Tårtor" kände jag spontant var svårt ^^
    Du skulle ju kunna ha en omröstning på söndagarna vad nästa söndags tema ska vara också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade varit mer effektfullt att välja ett annat lack samtidigt som jag ville att det skulle gå och svampa väldigt tunt och skört. Ibland har man orimliga krav helt enkelt.

      Måste erkänna att min fantasi när jag skrev frågan inte var på topp. Men mina förslag får skyllas på att min mamma var på besök (som fyller år på julafton = tårtan) och läste Jotex-katalogen med julgardiner;)
      Håller med om att lite mer öppna teman är bättre. Och en omröstning inför varje veckas tema var inte alls en dum idé utan en mycket god idé:)

      Radera
  4. Jag tycker det här vart en bra nail art med holo, känns som att det ofta kan bli en "försämring" med nail art på holo eftersom holot ensamt är så galet snyggt att det är svårt att göra det snyggare/lika snyggt. Det här tycker jag funkar. :)

    Har även svarat på frågan (ja) och håller med cactus i att det vore ballt om omröstning kan ske tex söndagen veckan innan så man hinner fundera ut i god tid innan hur/vad man vill göra till temat. :D Kul idé iaf. Kanske ett separat inlägg det det får bombas med förslag som sen lottas/väljs fram?

    Och ja, jag är med på nail art i dag, fast en super enkel sådan. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:)
      Ett eget inlägg med inputs kring tema NailArt Sundays får jag nog förverkliga. En annan dag bara för ikväll orkar jag knappt sitta upp si soffan....

      Radera
  5. Du vet vad jag tycker om prickar ;) Så självklart tycker jag att det här är jättefint! Själv är jag också med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet att du gillar prickar:) Tack så mycket.

      Radera
  6. Snyggt! Det kan liksom inte gå fel med prickar i min smak. Har svarat ja på din fråga. Kul idé! Jag är också med idag, med lite streck. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är inte lika förtjust i prickar som många andra men det är ett enkelt koncept som sällan går fel.

      Radera
  7. Snyggt men du skulle vågat lite mer som du själv säger!
    Mer prickar till folket!!! ;)

    Jag är med idag. Jag kör snake nail art idag! :D

    Jag tycker som Cactus att det är bättre med mer öppna teman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång ska jag våga lite mer, lovar:) Din snake nail art är däremot vågad, cool som attan:)

      Radera
  8. Jag är med idag, med mina små stumpar till naglar.. =(

    Jag svarade ja på frågan! Bra tanke om man har dåligt med inspo att åtminstone ha ett tema att gå på.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Små stumpar eller långa klor spelar ingen som helst roll, så länge det är mer än ett lack på de rackarna:)

      Ja vi kan alla behöva lite hjälp på traven ibland och då är teman bra.

      Radera
  9. Åh så fint! Holo och prickar gick bra ihop :) Aldrig fel med lite extra pengar i nagellackskassan (vilket konstigt ord) heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nagellackskassan? Nej det tycker jag är ett ord vi ska slåss för att få in i SAO till nästa år:)

      Radera
  10. Det blev jättehäftigt med de rosa prickarna och gradienten!

    Idag är jag med :)

    SvaraRadera
  11. Jag hänger på idag, har också gjort prickar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul:) Prickar är omåttligt populärt verkar det som;)

      Radera
  12. Jag är med!! Hösten har kommit till mej. :)
    Mycket snyggt med prickar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten har kommit hit också, dags att ta fram kappan och halsduken för det är ruggigt på morgonen. Tack.

      Radera
  13. Det blev lite dekaler idag, men jag tänkte inte ens på att det kunde bli ett Nail Art Sunday-inlägg när jag postade det! Ska redigera posten så jag också är med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajabaja, inte glömma NailArt Sunday!;)

      Radera
  14. Jag är med! Var med. Är-var med. Ärver med. Nä nu gick jag lite långt i ordandet. Snygga prickar! Och hololacket satte pricken över i:et (åååååh dåligt skämt)! Har du använt på pricken åtta lack? (Åååååh dåligt skämt igen!) nu avslutar jag denna kommentar innan jag lyckas pricka in ett nytt dåligt skämt. (Så gjorde jag det IGEN!)

    SvaraRadera
  15. Jag är med! Var med. Är-var med. Ärver med. Nä nu gick jag lite långt i ordandet. Snygga prickar! Och hololacket satte pricken över i:et (åååååh dåligt skämt)! Har du använt på pricken åtta lack? (Åååååh dåligt skämt igen!) nu avslutar jag denna kommentar innan jag lyckas pricka in ett nytt dåligt skämt. (Så gjorde jag det IGEN!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha ha med små bokstäver för så himla kul var det inte, men lite;)Men dina antaganden stämmer på pricken;)

      Radera
  16. Hejsan, till en helt annan fråga som inte rör naglarna men du hade vatt en pärla om du hade kunnat svara på =D
    Jag har nyss startat en blogg, här på blogspot som du, åh jag såg att du hade gjort inlägget innan du publicerat det, Hur gör du????? jag testade att välja det chema lägg och publicera men funkade ej ='( Hittar ingenstans där jag kan läsa hur man gör iheller =(
    Fortsätt med din blogg den ger mig jäätte mycket inspo =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan:)
      Schemalägger mina inlägg ganska ofta då jag skriver dem kvällen innan. Skrier mitt inlägg, trycker på schemlägg -> ställ in datum och tid -> väljer dag i kalendern -> ställer in tid i tidsrutan och trycker på klar.
      Fungerar alldeles utmärkt:) hoppas att du lyckas lägga in en schemalagd post med hjälp av min förklaring:)!

      Radera
    2. Hejsa, tack för ditt svar, hmm skumt, det var precis så jag gjorde =( men min står på brittisk sommartid, kan ej ändra =/ kan det ha någon betydelse tro?

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)