Image Map

26 sep. 2012

IsaDora - 748 Peacock

Jo men visst ger det påfågelkänningar, IsaDoras - 748 Peacock. 



Blått skimmerlack med gröna toner i, några skiftningar är det däremot inte tal om här. Det är skimmer inte kromatiskt. En väldigt behaglig, lugn men samtidigt iögonfallande nyans.





Två lager ger precis den täckningen man önskar och finishen är glossy, glossy. Formulan var i samma liga, lätt att få dit man ville. Behövde knappt städa alls vilket är ovanligt för att vara mig. 
Än så länge är jag grymt imponerad över deras senaste lacksläpp, hoppas att övriga lack jag plockade på mig gör mig lika nöjd.




Inköpsställe: Åhléns
Kollektion: Jewels of the Orient 2012

/Lela

15 kommentarer:

  1. Fin färg, men inget riktigt köpsug...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ante mig att det inte skulle locka tillräckligt för ett köp hos dig;)

      Radera
  2. Svar
    1. Tycker den är mer vacker än mysig men det handlar ju om vad man sätter för värderingar i mysigt kontra vackert.

      Radera
  3. Finfint! Jag ska testa min också. Snart....

    SvaraRadera
  4. Fin! Ser nästan lite duokrom ut ändå på sista bilden ;)
    Gillar Isadoras breda borstar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte duokromt, bilden som ljuger. Förvisso på ett trevligt sätt men ljuger dock .

      Radera
  5. Jag har gett din blogg en award på min blogg. :) Grejen blir att svara på några nagelrelaterade frågor. Känns det inte som din grej/du inte har tid så är det bara att hoppa över. :)

    Och nagellacket, vad mjukt och fint det ser ut på naglarna, som blå siden. En blåfärg som jag kan tänka mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad kul, tack så mycket:) Klart jag ska svara, tycker de flesta sådana är roliga. Ska bara hitta lite ledig tid först.

      Du tänker på siden och jag tänkte på finkrossad sammet, snarlikt iaf.

      Radera
  6. Jag gillar verkligen färgen, men vet inte riktigt om det är värt det med IsaDoras överdimensionerade pensel. Jag får nog spana lite mer på det innan jag bestämmer mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inga större problem med IsaDoras pensel faktiskt, lärt mig hantera den på ett sätt som fungerar för mig.

      Radera
  7. Ursnyggt! Står på vänt för lackning hos mig också :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)