Image Map

14 sep. 2012

Ozotic - Mish Mash 532

Uppdatering: Hade missat (fastän jag visste det) att holofredag firar sin första födelsedag idag! Så vi säger grattis till både Skimmerskuggan och holofredag.

Holografiskt och duokromt på samma gång, spännande men också lite over-the-top ibland. 



Mish Mash 352 är ordentligt holografiskt och doukromt i grönt och lila. Då det är lite glest mellan partiklarna i detta lacket så valde jag att köra en layering ovanpå svart. Vilket i sin tur gör att lacket upplevs lite mörkare än vad det är i flaskan. 




Vad menar jag då med att det är lite over-the-top? Jo det är svårt för bägge effekterna  att hävda sig samtidigt, det blir holografiskt när belysningen är rätt och kromatiskt när holot gått och gömt sig. 
Bilderna ovan är under kökslampan med blixt på för att visa holoeffekten, nedan två bilder är tagna på mitt vanliga fotoställe för att visa den kromatiska effekten.




Inte helt lätt att fånga skiftningarna men visst ser ni att de finns där, både det gröna och det lila?
Personligen gillar jag 532:an, trots beslutsångesten hos tillverkaren. Hela Mish Mash serien går ju ut just på att vara både och, och visst är det lite galet och roligt.



Inköpsställe: Picture Polish
Kollektion:  Mish Mash

/Lela

21 kommentarer:

  1. Jag tycker de här lacken är helt underbara just för att det är allt på en gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det på naglarna men jag kan tycke det blir lite mycket i teorin. Brukar vara tvärtom kanske men jag är inte som alla andra;)

      Radera
  2. Det ser superläckert ut! Ännu ett lack till önskelistan ja..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR läckert, vänta inte för länge för det är ju si så där med tillgången på Ozotic numer eftersom de inte tillverkas längre efter vad jag förstått.

      Radera
  3. Superläckert!!!
    Jag säger som Grynet: "Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!" ;)

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt! Ännu ett lack på den redan långa önskelistan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger till dig som till Roxcat, gäller nog att skynda på lite då eftersom det tydligen inte tillverkas längre.

      Radera
  5. Jäklars vad snyggt! Och vilka fina bilder...

    SvaraRadera
  6. Wow! Fattar helt plötsligt varför dessa lack kostar lit extra.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite dyrare är det men de är värda pengarna, dessutom är det stora flaskor så det är ganska mycket för pengarna.

      Radera
  7. Valdigt snyggt och dina nagla ar flawless! Foljer via GFC. .xx

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)