Image Map

28 sep. 2012

Steg för Steg - Foliemetoden

Sandra vill se en guide för hur man använder foliemetoden för att ta bort lack som sitter som berget, oftast glitterlack.
Och jag är givetvis inte sämre än att jag slänger ihop en steg-för-steg guide över hur man går tillväga. 


Att plocka fram innan man sätter igång:


Aluminiumfolie, bomullspad, sax och nagellacksremover.


Steg 1:
Klipp remsor av folien, cirka fyra centimeter breda och tio centimeter långa. Klipp varje bomullspad i fyra lika stora delar.




Steg 2:
Häll remover på en av padbitarna och placera den på nageln. 



Steg 3:
Linda folieremsan runt fingret, så hårt du kan för att motverka att remover sipprar ut. Förslut sedan paketet genom att knyckla ihop överskottet och vik ner över fingertoppen. Upprepa på samtliga fingrar och låt det sedan sitta, allt mellan 4 och 15 minuter. När det är dags att ta bort paketet så lägg lite tryck över nageln och dra fingret rätt ut. På så sätt får du med dig så mycket glitter som möjligt. Det lilla lack som sitter kvar får du lätt bort med en ny pad och lite remover.





Hoppas att de som ännu inte var bekanta med foliemetoden men gillar glitterlack har kommer att dra nytta av detta inlägget. Än så länge är det den mest effektiva metoden för att ta bort glitterlack jag har testat. 

/Lela

8 kommentarer:

  1. Helt klart den bästa metoden för att ta bort envist glitterlack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bästa metoden jag testat men letar fortfarande efter än ännu mer effektiv metod;)

      Radera
  2. Den här kör jag för det mesta när jag burit glitterlack.
    Effektiv men inte det bästa man kan göra för sina stackars naglar ;)
    Din beskrivning var lite tydligare än min! ;)
    Jag är på jakt efter Essence underlack som man bara kan pilla bort.
    Skulle vilja prova den. Det där med trälim vågar jag mig inte på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har man känsliga naglar bör man vara noga med återfuktning efter en sån här behandling.
      Trälimmet har jag ju inte vunnit någon större framgång med så det kan du hoppa över så länge. Återkommer om jag hittar ett bättre alternativ:)

      Radera
  3. 15 minuter för att få bort lacket??!!...jösses då hade mitt tålamod varit över för länge sedan!!!...suck...när, jag sliter med den hög pads som krävs för att få bort glitterlacket!...och därför används det inte heller speciellt ofta...;)

    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det är ju inte 15 minuters jobb, det mesta sköter ju sig självt;)

      Radera
  4. Åh! Tack så mycket, detta måste jag verkligen prova vid nästa tillfälle!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)