Image Map

21 sep. 2012

China Glaze - Rated Holographic

För en kort stund efter jag hade lackat färdigt trodde jag att jag hade skitit i det stora blå skåpet. Att Rated Holographic redan hade varit med på bloggen men jag hittar inga dubbla bilder på det i arkivet så jag tror att jag har klarat mig. 



Gammelrosa bas med scatterd holoeffekt. I flaskan ser det ut som om det skulle vara ganska grova holopartiklar i, på gränsen till glitter. Men väl på nageln är lacket väldigt homogent, inte ett spår av de där grova partiklarna. 





Tycker att färgen ser lite tantig ut men känner mig ändå lite elegant och exklusiv när jag bär det. Klassiskt samtidigt som det är holografiskt. 
Tre lager med ett lager Seche. Topplacket gör att det blir den där härliga billacks glansen på naglarna, jag fullkomligt älskar den finishen!




Inköpsställe: Cactus Nail Polish (köpt via utlottning)
Kollektion: Kaleidoscope collection 2009

/Lela

27 kommentarer:

  1. Har fortfarande majoriteten av den kollektionen otestad, suck...
    Jag brukar ju föredra linjära hololack men effekten i Kaleidoscoplacken är faktiskt riktigt snygg trots att den inte är linjär :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är illa Cactus att de står otestade på det viset;)
      Håller med dig gällande den linjära biten och i Kaleidoscopbiten.

      Radera
  2. Inte så tokigt faktiskt även om färgen får mig att tänka på lax!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får inte så mycket lax-känsla som äldre-rik-dam-känlsa.

      Radera
  3. Även om basfärgen egentligen är trist så blir lacket galet fint bara för att det är just holografiskt. Är verkligen kär i kollektionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äger bara detta i kollektionen men jag är glad att jag har någon iaf:)

      Radera
  4. Jag hör till den skaran som faktiskt tycker att gammelrosa är en väldigt fin och trevlig färg, om än väldigt lugn. Det är oftast inte mycket "punch" i gammelrosa men det finns viss elegans och ett sofistikerat över det. Att adera holografisk effekt gjorde det mer iögonfallande - Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan faktiskt hålla med dig där någonstans, gammelrosa är en ganska trevlig färg. Men det är inget jag går igång på direkt, däremot ärtigt grönt eller ordentligt chockrosa:)

      Radera
  5. Och ja, addera. Och jag trodde att jag raderat "ett" och ersatt det med "något" framför sofistikerat. Att skriva på ett kasst tangentbord är inte till min fördel.

    SvaraRadera
  6. det är ett trevligt lack men inte min favorit ur kollektionen. Fast de här "tråkiga" färgerna är ju trevliga på sitt sätt. Man vilar lite i dem, liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett mysa-upp-i-soffan-och-dra-filten-runt-sig-lack:)

      Radera
  7. Jag vet själv att jag har en tendens att uppskatta den här typen av färger mer när de väl sitter på naglarna, jag gillar det här! Den holografiska effekter gör så klart sitt till =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan holoeffekten hade jag nog inte gillat detta ens det minsta:)

      Radera
  8. Helt fantastiskt vackert! Önskar jag hade fler lack ur den här kollektionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är inte galen i det men jag önskar oxå att jag hade haft fler ur den kollektionen:)

      Radera
  9. Färgen är väl sådär men holoeffekten räddar det så det blir riktigt snyggt:)

    SvaraRadera
  10. Wow! I love the color!

    http://theprintedsea.blogspot.de/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, well the color isn´t that bad after all.

      Radera
  11. Känner också att det är en "rik-tant-färg" :) Fast samtidigt är det inte så dumt heller, var lite anti den här kollektionen i början men samtidigt efter ett berg av bilder så har jag börjat gilla den mer, klädsamhetsfärgen liksom. Men inte så pass mycket att jag vill köpa dem ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den är lite svår att bestämma, är den tantig eller inte. Jag gillar ju andra ur Kalaidescope-kollektionen betydligt mer än just denna trots att jag bara set dem på bild. Hade inte blivit ett dugg ledsen om jag snubblat över flera av dem.

      Radera
  12. Äh! Jag gillar detta! Men är ju en sucker för rosa i alla nyanser! Tror det började med en gammelrosa jacka jag hade i 5 årsåldern eller möjligen rummet hos pappa som han inredde helt i rosa... Nåväl parentes. Hoppas du står ut med dumma frågor! ;) Blev nyfiken för jag har inte riktigt fastnat i Holo-hypen. Ovan skriver Cactus "Jag brukar ju föredra linjära hololack men effekten i Kaleidoscoplacken är faktiskt riktigt snygg trots att den inte är linjär." Jag fattar inget. Vaddå linjära hololack och Kaleidoscoplack? Vad är detta? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, det var en rolig parentes:)
      Jag jobbar med att få frågor ställda till mig hela dagarna så jag ska nog klara av en fråga eller två från dig också;) Frågar man inget så lär man sig inte.

      Jag är inte helt med på det här med linjära och icke-linjära holosar själv. Cactus har försökt undervisa mig i ämnet ett flertal gånger men det verkar inte fastna tyvärr:(
      Men om jag inte fått det helt om bakfoten så handlar det om hur den holografiska effekten yttrar sig. I detta lacket är partiklarna spridda, dvs den visar regnbågensfrger men det blir inga linjer på naglarna. Jämför tex med Layla - Flashback http://lelack.blogspot.se/2012/07/layla-flash-black.html Där upplevs holoeffekten som randig istället för utspridd.

      Klarnade det något?

      Radera
    2. Glömde din sista fråga, Kalaidoscope är inget annat än namnet på den kollektionen som Rated Holographic ingår i.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)