Image Map

11 sep. 2012

Color Club - First Look

I min senaste Transdesign beställning slank det med fem stycken Color Club från deras senaste kollektion: In True Fashion. (Givetvis trillade Peridotdupen Editorial med). Först ut att visa upp är First Look, tyckte det var passande. 



För att heta First Look tycker jag inte att det är så spektakulärt. First Look antyder att det borde vara en showstoper  vilket detta inte är. Enligt pressutskick jag googlat fram beskrivs detta som blå-grön metallic, jag är inte överrens med Color Club där heller. Jag skulle vilja skriva om det till ett nästan svart lack med blå-grönt microskimmer. 





Precis som med så många andra mörka lack med skimmer/glitter i så drunknar det i basen. På nära håll syns det ganska bra i detta men så nära är det sällan en betraktare kommer. 
Bra formula som nästan täcker på ett lager, jag har två för att få täckning precis överallt. Behöver ett lager överlack för att djupet ska komma fram ordentligt i det.




Jag gillar det även om det inte var som jag önskar mig. Inget unikt men inte heller ett dussinlack. 

Inköpsställe: Transdesign.com
Kollektion: In True Fashion 2012

/Lela

14 kommentarer:

  1. Vet du hur lång tid det brukar ta innan CC's nya kollektioner kommer till sverige? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj jag har inte den blekaste faktiskt. Har ingen fysisk butik i närheten av mig som säljer CC och vet inga direkta svenska sajter som säljer hela deras kollektioner heller.
      Men TD är att rekommendera, senaste beställningen kom hem på 1 vecka:)

      Radera
  2. Det ser nästan en liten aning matt ut, eller inbillar jag mig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja lite kanske. Det är inget högglansigt lack och inte speciellt hållbart heller. Korten är tagna sent dag två och jo jag kan tycka att det bildats en lite matt hinna över lacket. Men i grunden, nej då ser jag inget matt i den.

      Radera
  3. Jo visst är det snyggt, men lite besviken känner jag mig nog. Hade förväntat mig lite mer.

    SvaraRadera
  4. Det här var jättesnyggt! :)

    SvaraRadera
  5. Det är fint, men jag har för många liknande redan för att bli sugen på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja om du nu hade passerat 1000 lack kan jag mycket väl tänka mig att du har en eller två liknande redan;)

      Radera
  6. Är det likt en klassisk British Racing Green? Eller ser det bara ut så?
    Tycker det var snyggt och du har j-ligt snygg form på dina naglar nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. British Racing Green är mycket mer ren grön än vad First Look är, FL är mer svärtat.
      Tack så mycket:D Snart måste jag dock kapa dem lite, börjar komma för många klagomål på jobbet;)

      Radera
  7. Hum... Funderat mycket på om jag gillar det eller inte. Tillslut bestämde jag mig för att jag faktiskt gör det, mycket tack vare din sista bild. Det är svart men med en grön glöd på nåt sätt! Jag gillar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inget fult lack bara det att det att det som så många andra i samma kategori fallerar lite på att skimret inte syns mer. På nära håll har det glöd men det syns ju inte på lite längre avstånd.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)