Image Map

25 sep. 2012

IsaDora - 744 Ancient Ruby

Med alla nya lack som kom hem igår hade jag hysteriskt svårt för att välja var jag skulle börja så jag överlät beslutstagandet åt Tomas. Han satt i soffan med alla framför sig, vred och vända, sorterade, sorterade ut och ställde till slut fram Ancient Ruby. En svärtad vinröd/lila historia. Tyckte det var ett intressant val så jag frågade varför just den, jo alla andra var gröna, turkosa eller glitterlack. Valde helt enkelt den jag trodde du själv skulle välja sist. Det är min karl i ett nötskal det, analysera istället för att bestämma på känsla;)



I flaskan ser denna svärtat röd ut, på nageln drar den mycket mer åt det lila hållet. Skumt det där vilken skillnad det kan bli i och utanför flaskan. 
Köpte den för flaskfärgens skull så lite snuvad på konfekten känner jag mig faktiskt.





Två lager tjock och fyllig formula. Över lag gillar jag IsaDoras formula och med denna kollektionen har de fått in en fullträff med alla underbara färger. 
På nära håll syns allt det där härliga som syns i mängder i flaskan. Tänker på stora ljusfat/brickor från Indiska, doftande värmeljus och orienten. Gillar lacket men jag blev inte så förtjust i det som jag förväntade mig när jag plockade ut det  från hyllan på Åhléns.



  
Inköpsställe: Åhléns
Kollektion: Jewels of the Orient 2012

/Lela

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Håller med dig även om det inte var vad jag trodde.

      Radera
  2. Mmm, vampigt. Men det är klart, hade du andra förväntningar så förstår jag om du blev besviken. Jag tycker det är fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också att det är fint men ja, jag blev lite besviken faktiskt.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)