Image Map

5 sep. 2012

Kleancolor - Pearl Silver

Hade föreställt mig liknande ett foil-/metalliclack så snacka om att bli förvånad när jag börjar lacka med det och det visar sig vara ett glitterlack! Klar bas fullpackat med småttigt silverglitter, så pass mycket att man vid snabb överblick lätt tar det för ett metallic eller foil. 


Eftersom det nu var ett glitterlack så krävdes det tre lager för att få det tillräckligt täckande. Finishen är ändå så pass slät att det räcker med ett lager överlack för att det helt slätt. 
Kleancolor är inte direkt kända för att vara snabbtorkande, detta inget undantag. Dock har jag stött på värre betydligt värre lack. 




Ett bra baslack att använda för olika typer av nailart. Som egen aktör är det ingen höjdare, lite platt och tråkigt. 


/Lela

4 kommentarer:

  1. Va häftigt, var ju helt säker på att det var ett foil... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var också ganska säker på det tills dess att jag testade det! Blev lite lagom förvånad så där;)

      Radera
  2. Håller med dig om att det inte är så spännande på egen hand, men tänk vad mycket kul nailart man kan göra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver ju sin beskärda del av baslack som är tacksamma till agera bakgrund, detta är verkligen ett sådant.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)