Image Map

13 sep. 2012

Ny jämförelse på Peridot dupes

Kunde knappt tro mina ögon när det kom kommentarer om jämförelser på CC - Editorial. Trodde att ni var gruvligt trötta på alla jämförelse men uppenbarligen finns det lite nyfikenhet kring Peridot-dupes fortfarande. Och jag är absolut inte sen med att knåpa ihop ytterligare en jämförelse. 

Den enda som är ny i gänget nu är just CC - Editorial, resterande lack är samma som i förra omgången. Chanel - Peridot, China Glaze - Rare & Radiant, Color Club - Editorial och O.P.I - Just Spotted the Lizzard.
Tre lager av varje utan något underklädeslack för att ge alla samma förutsättningar.





Vad som syns väldigt väl på dessa korten är hur olika tjock formulan är, främst tänker jag på O.P.I's JSTL. Alltså lika många lager som de övriga men nageln lyser igenom mer än vad som är okej för de tre lagrena. 


Någon undrade om inte Editorial låg lite mer åt grönt i skalan jämfört med de andra och mitt svar blir nej det gör den inte. 
Återigen har det kommit fram en värdig dupe till Peridot. 

/Lela

6 kommentarer:

  1. Nu försöker jag undertrycka hur less jag är på peridot och dess dupes men måste ändå säga att Peridot ändå ser ut att vara den bättre av dem alla. Den ser mycket mer intensiv ut på den första bilden, men det kanske beror på avståndet i förhållandet till ljuskällan? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle nog vilja säga att det beror på avståndet. Upplevde enbart mikroskopiska skillnader IRL vid jämförelsen på dessa fyra lacken. Om man bortser från formulan då.

      Radera
  2. Alla dessa dupes till Peridot... AAARRRGGGHHHHH!!!!! ;)
    Såååå snygg är den inte att den behöver en miljon dupes....
    Men det är å andra sidan alltid kul med schysst jämförelse :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade inte tänkt göra ytterligare en jämförelse egentligen utan den blev till på begäran. Fast nog är de ganska snygga ändå;)

      Radera
  3. Tackar! Jag måste ju säga att jag inte skulle lägga pengar på en "äkta" Peridot när det finns så många värdiga kopior.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod. Nej det finns många likvärdiga kopior där ute. Vidhåller nog fortfarande Ciatés dupe som en av de bättre formulamässigt sett.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)